Sthlm i mitt hjärta..

Nja jag vet inte riktigt om det är om jag vill kunna påstå.
När estet treorna anländer där med bussen var vi för det första på helt fel plats och jag tror nog nästan att ingen av oss var så taggade som vi trott innan.

När vi väl är på rätt plats och ska börja promenera mot vårt första stopp (synagogan) så får vi syn på kungen en bit bort ! Coooolt !! tyckte vi alla självklart, okej en kille från estet kanske gick snäppet över överdrift när han började med sin femenina "hoppa runt och vifta med armarna" dans.
Men änså, hur coolt är det inte då ?, Kungen.. han är liksom på våra mynt haha !
Väl inne i synagogan blev jag rädd, hon var s arg tanten som skulle berätta för oss så det enda jag tänkte på var att jag ville komma bort därifrån (måste också poängtera att det inte var i synagogan vi såg kungen) .
Vi var som tur inte där så länge, men tanke på att bussen kom dit lite försenat.
Då var det dags för lunch.. vi gick mot helt fel håll eftersom vi bara tänkte gå till närmaste donken men när min lilla klunga kom fram så var det en som vägrade, så vi fortsatte att gå tills vi var helt vilse, och alldeles för långt bort från dit vi skulle..
Och helt plötsligt var det bara jag och kajsa som gick tillsammans, resten försvann..
Vi kom lite sent till riksdan, men som tur var så blev vi instäppta, fick gå igenom sån här säkerhetsgrej, och självklart så började jag pipa.
Var så trött och hungrig och vela inte alls vara där inne där alla stela människor i kostym var. Men jag satt där och härdade ut. För jag visste vad som väntade sen, shopping !! Tyvvär så blev det ju inte så mycket shopping för min del, köpte bara julklappar och gick och önskade att jag skulle ha en massa pengar !! men det blev ju inte så.
+ att jag måste säga att NK´s avdelning för herrar är helt värdelös!
Hittade ingenting jag kunde tänka mig daniel i, och jag tycker han skulle passa i det mesta.. Seriöst så var det enbart brat kläder jag inte förstår att någon kan sätta på sig !

Hemvägen var lång och tråkig vela bara hem och lägga mig och sova med älskling som redan kommit hem.
Men det tog sitt lilla tag för bussen att komma hem, avsläppt vid skolan kämpade jag för att ta mig fram i kylan (det var dock varmare hemma i sandviken än i kalla sthlm) när jag kom hem fick jag se resultatet av 13 timmars fotarbete. hela vänstra strumpan var blodig.. Kanske därför jag hade lite ont då..

Det enda som gjorde det värt var ju iaf kungen och kajsa.. Allt annat var ganska blaha.. Nästa gång jag är där ska jag ha massa pengar att spendera på mig själv haha :-P


Kommentarer
Postat av: sara

ja nästa gång får du shoppa som faan! :P hehe fan va coolt jag hade också vela sett kungen!

2008-12-22 @ 12:38:37
URL: http://saraolen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0