Estland

 Väl på båten så packade jag och daniel upp i våran hytt, lite tråkigt att vi inte hade något fönster. men man ska inte klaga vi låg på högsta däck. det anses ydligen finare att ha spegel istället för fönster då..?
Pojkarna hittade snabbt till spelhallen, där jag tror om jag tänker efter att jag tillbringade mer än halva tiden av resan..
Daniel hittade lite skoj i taxfreen, en 2 liters jäger säger han inte gärna nej till, även om han gjorde en del andra dåliga köp. Som cidern han köpte.. få se här nu. han köpte 6 stycken cider, dem kostade 26:- styck det är 156:-. En hel platta cider, det vill säga 24 stycken gick på 155:-.. få se nu vad ni tycker .. var det ett bra drag av honom ??
Lite kärlek hann vi med på vägen dit :) men annars under resan var det inte så jätte romantiskt.. men det kommer vi till.
När vi skulle upp och äta frukost innan ankomsten till Estland så var han nästan omöjlig att rubba från sängen.
Lite matpengar.

Något som var bland det första jag la märke till när jag kom dit var dem roliga "här går man" skyltarna. dem är ju skitfula !
Daniel som under den guidade turen som vi fick i Tallin och i Tallins förort..det var det hela dagen gick åt för honom, sitta och göra inget och när han fick chansen så sov han.. Yippie ?? njet
       
Som ni ser, otrolig klass skillnad på husen. Lägenhetshusen såg inte alls trevliga ut, men ändå men en viss charm, medans tex, den ortodoxa kyrkan är otroligt prålig.



SKOR!! dem två stora bilderna är skor som jag tycker är TOO DIE FOR !
Menmen, jag hade inte pengar och så var det med det. Inge vidare roligt att vara utan pengar när man är utomlands. just dem där var heller inte så dyra, även fast jag tycker att dem flesta skor där var dyra.. dem gick på runt 2000 eek och ippåt.
det vill säga 1300 sek och uppåt..men dem där två kostade mellan 600-700 sek.
och dem på bordet fanns det för bara 300 svenska kronor.

 The Boat !
 Daniel testade runt i texfree butiken
 
God morgon, idag kommer vi hem
 Daniel i ett litet bländat tillstånd..

Vill vara kvar på båten, hoppas verkligen att jag får något jobb på en båt. Trivs verkligen på vatten. Och jag längtar tills jag besöker Tallin nästa gång ! , men då med pengar i plånboken :)

Kommentarer
Postat av: Paulina

Var det de där skorna du villa ha? wow!

kul att se massa bilder.

kramar

2009-04-07 @ 14:13:14
URL: http://vinterbarns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0