Dag 4 Tunisien

Min ensama tid här är morgonen. kliver upp ett par timmar innan daniel. då får jag min tid att sitta och skriva, sitta och tänka. min tid att slappna av.
Har haft ont i ryggen hela dagen idag, mer än vanligt och det blir bara värre. det enda som går att ha på sig på fötterna här är flip-flop. inge vidare för min rygg det inte. fuck i helvete ! den får inte bli som förr !

Låg i poolen under förmiddagen sen gick vi iväg till ett shopping ställer nåra km bort. Fanns otroligt mycket skit där men hittade en väska som blev min :) otroligt irretareande var det när folk försökte slita in oss i deras stånd , och alla vela sälja samma sak. dem där jävla armbanden där dem skulle skriva våra namn på arabiska. jag vill inte ha mitt namn på arabiska !!! föresten har jag fått reda på vad fia betyder på arabiska.. fia = on me.. nej tack inge sånt armband för mig inte.
Och man kommer ju aldrig ifrån dem där stånden.. irriterande !!!! (nu är det klagfia som skriver)
Det blev liksom obehagligt att gå omkring där.
Sen så tappade jag ju även min kamera i en butik. kom på det en halvtimme sedare. många affärer senare. men det var en otroligt snäll gubbe som gav tillbaka den till mig. han fick självklart hittelön. fan min älskade kamera !!!! hur skulle jag klara mig utan den haha.
Ärligt talat, vem trodde att försäljare i tunisien kunna vara så ärliga ? Inte jag iaf....

sen gick vi tillbaka till hotellet och åt lunch. Idag var det daniels tur att bli lite dålig i magen, så det blev lite vila efter maten. jag som vela vara ute i den över 50 grader varma solen.

sen blev det em taxi till sousse i deras tok farliga trafik.. edär blev det en hel del shopping. Med tanka på att vi MÅSTE göra av med pengarna. endast 600:- får vi växla tillbaka och vi får inte ta ut valutan från landet.
Otroligt irreterande bara att dem sak slita ocg dra och rvinga in en i butikerna. men vi överlevde den här gången med..
Men just nu känner jag att min rygg börjar totalstrejka. jag behöver massage ! det går inte att gå i flip-flop :(
tuk-tuk hem sen middag. ingen zlatan tröja idag heller :(







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0