21Februari09

Dagen till ära detta har hänt.
Jag och daniel började tvätta klockan nio, det var nån jävel som inte hade tagit reda på tvätten efter sig, så jag blev tvungen att lasta ur en hel maskin med kalsonger först. Vem tvättar bara kalsonger, visst tvättar man underkläder separat men då är ju strumpor och allt sånt även inräknat. Nåväl, tvätten var inte klar fören klockan tre.

Strax efter det så kom daniels bror Magnus och hans flickvän Hanna förbi, daniel behövde lite hjälp med datorn så jag satt och pratade med Hanna om bebisen. Dem väntar en liten en :) Åt lite chokladpudding med, det var längesen sist.

Det nalkades för melodifestivalenså vi åkte till ica och köpte lite chips och cola. Själv tog jag mig ett glas tequila Rose vilket smakade mums. Nu ska vi se vad jag tyckte om kvällens bidrag som jag först och främst måste säga att var den sämsta deltävlingen hitills i årets festival.
Velvet - Helt klart kvällens bästa låt, otroligt dåligt klädval med tanke på att hon hade kamel tå och såg ut som att det enda hon ville var att få vara med i en upplaga av playboy. trots detta var ju den stora stora kjolen i början otroligt häftig och det var drag i låten precis som det ska vara. Men tyvärr gick hon inte vidare.
Rigo & coÄlskar ju Rigo ! , men va fan va det här, det enda som var bra var refrängen, det är ju den som gäller i en melodifestival men ändå. Gillar inte framförandet. Men eftersom jag diggar Rigo så är jag glad att dem kom till andra chansen.
Molly - Snälla ? Okej tjejen har talang helt klart, 16 år och helt klart begåvad. Men när ska vi ge upp det här med alla ballader ? Dem kommer ingen vart. kanske att dem hamnar på någon absolute love skiva som ingen köper. Det ska vara fart i låtarna. Ändå roligt att en så ung tjej får chansen i melodifestivalen. Och hon kommer ju bara växa och växa.
E.M.D - Min pojkvän har ju fått för sig att jag älskar dem här tre pop pojkarna vilket är väldigt felaktigt. Men just ikväll så var det ju bland de bättre bidragen. Men då ska man tänka på att deltävlingen i säg inte var så himmla bra. Daniel själv tyckte att låten var bra. Och det har ju hänt många gånger förut att han säger emot sig själv, eftersom han hatar dem där 3 popsnörerna-
Mikael Rickfors - Var det bara jag och min älskling som tyckte att vi hade hört i stort sätt samma låt förut ?? Aja, den här låten hade ingenting i melodifestivalen att göra. En bra sommarlåt däremot när man sitter ute en kväll med vännerna med ett glas öl / cider.
Maja -  Har aldrig förstått mig på henne. Inte ens i fame factory. Gillade inte alls låten.
Sofia - All ära till henne baa pga hennes namn först och främst. Låten gillade jag och förstod från den stunden molly var klar för final att hennes bidrag skulle bli den internationella juryns röst. Fart i låten, som det ska vara.
BWO - Hade hoppas på mycket fart och show. Vilken besvikelse. Kanske var det fler som hade hoppats ? Tror ju dem hade gått direkt till final om dem hade haft en mer tempofylld låt. Men annars så var låten helt okej. Jag tror att det är en sån där låt som  blir bättre efter ett tag. Kanske bra för deras del med andra ord att dem är i andra chansen ?

Ska snart gå och lägga mig, ska bara se klart den värdelösa filmen som visas på kanal 6 "When a stranger calls" som slutar om ca 20 min. så natti natti !

Föresten, va tyckte ni om dagens melodifestival ??

Kommentarer
Postat av: mamma

hejsan, gumman. roligt inlägg om alla bidragen i melodifestivalens 3:dje deltävling i leksand. jag tyckte nog att emd verkligen skulle till globen, kvällens bästa låt. hade hoppats på betydligt med tempo i bwo´s låt, då man är van vid detta, jag tror att dom tappade många röster på låtvalet. i år så känns det nästan som om det kan vara värt att sitta och titta på melodifestivalen när det är dags för globen. sköt om dig och ha det så bra, vi hörs och syns. puss och kram älskar dig hejdå!

2009-02-22 @ 09:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0