Melodifestivalens fjärde deltävling

Foto: Carl-Johan Söder
Först ut ikväll var Agnes med låten Love Love Love,en låt som kanske passade för att gå direkt till finalen ? nja det beror på i mina ögon. Hade det stått mellan henne och någon annan så hade hon förtjänat det. Men inte mot star pilots. Nej inte en chans. Låten hade såsom vi känner till Agnes en härlig 80-tals feeling. Och hennes guld dress var något som jag tror dem flesta av er vet att jag skulle vilja bära. Haha. Nej men det var en helt okej låt.

Star Pilots - Higher Den bästa låten i kvällens startfält. Bra fart på låten och ett härligt framträdande. Snyggast scenkläder tyckte både jag och daniel. Men dem gick till andra chansen vilket också var bra eftersom man inte hörs lika mycket om dem som vissa andra. Hoppas på att dem självklart ska ta sig till finalen därifrån. Själv kommer det här vara en låt som kommer finnas med på mina fester !
Foto: Scanpix
Susanne Alfvengren - Du är älskad där du går Låten var väldigt fin och jag tror att det är en låt vi kommer få höra mer om, men var var det med hennes scenkläder ? Bara för att hon är i åldern + så betyder inte det att man inte kan klä sig i kläder som sitter bra på kroppen. Det drog helt klart ner på känslan i låten som annars var så fin.
Hade tyckt att det var roligt om hon vart en av dem fem..
Foto: Carl-Johan Söder
Anna & Maria - Killing me tenderly Kvällens vad ska jag säga.. Försöker spela på utseendet uppträdande. Dem hade inget för dem som bara vill lyssna med sina skränande röster som gör att det är lättare att få upp chipsen man tryckt i sig än att njuta av dem. Det enda dem visade av sina talanger i dag var för marias del sina väl stoppade tuttar i den alldeles för brett urringade kläningen, vilket jag också hade gjort om jag spenderat så mycket pengar på mina. Och annas ben som visades i den korta klänningen. Okej jag skulle vilja ha dem benen helt klart. Men att bara ha det att ge + ett sött ansikte ?? Nje, det funkade inte i årets  melodifestival.
Foto: Carl-Johan Söder
Thorleifs - Sweet kissin in the moonlight Jadu vad hade dem här gubbarna vart i dag om det inte vore för dansbandskampen som fick folket att tycka att dansband är roligt igen ? Inget för mig, helt klart en sistaplats i mina ögon. Och det gäller även alla deltävlingar tillsammans.
Sarah Dawn Finer, Foto: Carl-Johan Söder
Sarah Dawn Finer - Moving on Carolas fläkr i kläder och hår, dessa ständiga balader. Fint framförande i otäcka kläder. Med en ljuvlig guldmick ! Allt jag har att säga om henne är att hon har bättre röst än att bara framföra den här låten. Så varför ?
Next3 Foto: Carl-Johan Söder
Next 3 - Esta Noche haha okej, jag måste först och främst lägga till att det är ubersött att så små pojkar ska vara med och tampas. Framförandet hade känslar av ett riktigt fjortis disco, men endå kan jag inte sluta att tänka på att jag verkligen hoppades att dem skulle ha en chans. jag gillar det där lite latino lover stuket i annars så trista försök på svensk hip-hop.
Malena Ernman Foto: Marit Solblad/Vi-Foto
Malena Ernman - La Voix Herregud vart ska jag börja, jag börjar väll där det startar.. SANDVIKEN ! det var det viktiga. Självklart håller jag på någon som mamma eller pappa kanske vet vem är från skoltiden. Och även om inte så är hon härifrån. Och vad gäller hennes ålder ! Får man se ut så där ? får man varaså fräch och snygg !?? Inte vet jag men hennes röst,låtval och utstrålning på scenen gick verkligen hem hos mig. Och som det bevisades under kvällen, även hos många andra !

Kommentarer
Postat av: mamma

hejsan, gumman. alltid lika roligt att läsa dina små noteringar om deltävlingarna i melodifestivalen. låt 2 och 8 var mina favoriter och låten "moving on" var oxå riktigt bra. jag tror det kan bli en riktigt intressant tävling av årets "riktiga" svenska melodifestival. sköt om dig och ha det så bra, vi hörs och syns. puss och kram älskar dig hejdå!

2009-03-01 @ 10:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0